חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), תשע”ב – 2012 נועד להסדיר את זכויות הנוסעים בשלל מצבי קיצון אשר יכולים להתרחש בשדה התעופה.
על פי חוק שירותי תעופה הישראלי, כל צרכן אשר נפגע מאיחור, ביטול או שינוי תנאי הטיסה זכאי לקבל מחברת התעופה פיצוי כספי. לעיתים קרובות, הפיצוי הכספי שניתן לקבל מחברת התעופה יכול להגיע עד 3,080 ₪ לאדם – בהחלט, סכום לא מבוטל.
אם נפגעת מהתנהלות חברת התעופה, ניתן להגיש תביעה אונליין באמצעות Flight Cash Back ולקבל את הכסף שמגיע לך ישירות לחשבון הבנק שלך. ב – Flight Cash Back השירות מבוסס הצלחה, כך שאם לא הצלחנו להשיג עבורך פיצוי כלשהו, לא תשלם אגורה אחת על הזמן שהשקענו בתביעה שלך.
לחצו כאן לבדיקת זכאות וגובה הפיצוי שניתן לקבל מחברת התעופה – הבדיקה מבוצעת בחינם, ללא כל התחייבות!
חוק שירותי תעופה הישראלי
עד שנת 2012, זכויות צרכני חברות התעופה הוגדרו באמצעות אמנת ורשה ואמנת מונטריאול. אך, למרות ניסיונותיו של המחוקק הישראלי והבינלאומי, הצרכנים שהיו הצד החלש בעסקה מול חברות התעופה, פעמים רבות זכו ליחס מזלזל ופיצוי בלתי הולם מצד חברת התעופה שהתרשלה במתן שירותי התעופה.
החל משנת 2012, נכנס לתוקפו חוק שירותי תעופה (מכונה גם חוק טיבי, על שם יוזם החוק חבר הכנסת אחמד טיבי), אשר קובע אמות מידה, סיוע ופיצוי כספי להם זכאים נוסעים מחברות תעופה אשר טסות אל ומישראל.
מהם המקרים השכיחים ביותר בחוק שירותי תעופה הישראלי?
חוק שירותי תעופה הישראלי מתייחס לכל מקרי הקיצון האפשריים, כאשר בין המקרים השכיחים ביותר ניתן למצוא:
- הטבות ופיצוי כספי בגין הקדמת טיסה מצד חברת התעופה
- הטבות ופיצוי כספי בגין איחורים ועיכובים בטיסה
- הטבות ופיצוי כספי בגין ביטול טיסה מצד חברת התעופה
- הטבות ופיצוי כספי בגין שינוי תנאי הטיסה מצד חברת התעופה
- הטבות ופיצוי כספי בגין רישום יתר (OverBooking) מצד חברת התעופה
לצערנו, בדומה לשוק הביטוח, חברות תעופה ישראליות ובינלאומיות רבות מנסות להתנער ולדחות תביעות נוסעים בשלל טענות, סיפורים והמצאות ב"שיטת מצליח". טיסה שבה חברת התעופה צריכה לפצות 300+ נוסעים ב – 3,080 ₪ כפי שקבוע בחוק, היא טיסה שעלתה לחברת התעופה מעל 924,000 ₪.
הצוות המשפטי של Flight Cash Back מתמחה במימוש זכויות נוסעים מול כל חברות התעופה בישראל ובעולם. אנו פועלים בנחישות להשיג עבורך את הפיצוי המקסימלי בהתאם לחוק שירותי תעופה הישראלי או בהתאם לתקנות חוק התעופה האירופאי (EC 261 Regulation).